Toimintasuunnitelma

Suomen Lions-liiton teema  PALVELULLA HYVINVOINTIA
L-piirin teema  PALVELUA YHDESSÄ

Arvot:
Suomalaiset lionsarvot palveluhalu, talkoohenki, paikallisuus, luotettavuus, ihmisläheisyys ja kansainvälisyys koskettavat meitä jokaista.

Jäsenistö:
L-pirin jäsenmäärä on tällä hetkellä hieman alle 1 160. Itsenäisen piirin olemassaoloon tarvitaan 1 250 jäsentä, joten tavoite on saada jäsenmäärä nousemaan.  Liiton tavoite on, että naispuolisten jäsenten määrä on 25 %, joten siihenkin kiinnitetään huomiota.

Klubikokoukset ja aktiviteetit pitää saada mielekkäiksi, jotta jäsenistö viihtyy klubissa ja eroaminen olisi mahdollisimman vähäistä.

Kummien tehtävä on huolehtia ”kummilapsestaan”.  Kummi tuo ”lapsensa” kokoukseen, aktiviteetteihin, kertoo lionismista jne.

Klubivierailut:
Jokaisessa klubissa ja juhlissa vierailee piirikuvernööri tai varapiirikuvernöörit sopimuksen mukaan.

Koulutus:
Virkailija- ja muut tarpeelliset koulutukset järjestetään keväällä ja tarvittaessa.
Quest-koulutus 16.-17.2. 2015.

Tiedotus:
Lapin Leijona tehdään ja klubeilta kerätään ilmoitukset entiseen tapaan.
Piirin nettisivuilla on piirin toiminnasta tietoa, piirikirjeet, kalenterit, piirihallituksen kokoonpano ym.
Piirikuvernööri lähettää kuukausittain piirikirjeen jäsenistölle.

Talous:
Piirin talous on tiukka. Liitto antaa piirirahaa mm. klubimäärän mukaan. Klubien loppuminen pienentää piirirahan määrää.
Lapin Leijona tuottaa hyvin, jos klubit hankkivat esim. klubin ulkopuolisia ylimääräisiä ilmoittajia.
Seuraava nuorisoleiri järjestetään L-piirissä vuonna 2017 ja siksi kerätään edelleen 3 euroa/ jäsen nuorisoleiritilille.

Aktiviteetteja:
Arne Ritari Säätiön tukeminen lyömällä uusia ritareita ja ostamalla adresseja iloon ja suruun.
Joulukortit, joiden myyntitulosta puolet menee paikalliseen käyttöön nuorison hyväksi.
Nenäpäivä -keräys
Anna tukesi nuorisolle -arpajaiset
Kiitos Veteraanit
Turvassa Tiellä
Uusi lastensairaala 2017
Katastrofitoiminta/ALERT
Rauhanjulistekilpailu koululaisille
Kummilapsitoiminta

Kokouksia:
Piirihallituksen kokoukset

• 9.8.2014 Pello
  • 29.11.2014 Rovaniemi
  • 14.2.2015 Ylläs
  • 25.4.2015 Pello

Arne Ritari - Melvin Jones juhla 10.1.2015, Pello
Piirin vuosikokous, Pello 25.4.2015
Barents -konferenssi, toukokuu 2015
Liiton vuosikokous 12. - 14.6.2015 Vuokatti, Sotkamo.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Johtoryhmä pitää muutaman palaverin kauden aikana.

DG Markku Ilmavirta