Kallinkankaalla järjestettiin hyväntuulen Leijona-hiihdot

29.3.2024

Jokaiselle lapselle otettiin tiistai-iltana 26. maaliskuuta aika, mutta ajasta riippumatta jokainen maaliintulija sai klubipresidenttien toimesta kaulaansa komean Leijona-mitalin. Menettely teki hyvän vaikutelman. Hymy oli maaliin tullessa lasten huulilla, eikä ”murheen murtamia” hiihtäjiä näkynyt lainkaan.

Hiihtäjiä oli paikalla noin 120. Nuorimmat olivat alle nelivuotiaita ja vanhin sarja oli 12-vuotiaille.  Kaikkiaan tapahtuma keräsi ison joukon ihmisiä, kun pienten hiihtäjien lisäksi Kallille tuli ainakin toinen mokoma vanhempia ja huoltajia. Kaikki näyttivät olevan tyytyväisiä. Alueen kauppiaat ja yrittäjät pitivät taas huolen siitä, että leijonat ja leidit pystyivät tarjoamaan kaikille maistuvaa suuhunpantavaa.

Keminmaan Kallinkangas oli jo kolmannen kerran Leijona-hiihtojen näyttämönä. Tällä kertaa asialla olivat Keminmaan ja Kemin lionsklubit yhdessä. Talkooihmisiä riitti joka paikkaan. Toki paikallinen hiihtoseura Keminsuun Kisa piti huolen siitä, että kaikki sujui hyvin.

Myös Keminmaan kunta on kiitokset ansainnut. Kallin ladut ovat läpi talven olleet hyvässä kunnossa. Tiistai-iltanakin lapset saivat hiihtää perinteistä tai luistellen huippuolosuhteissa.

Teksti: Heikki Roimela

Kuvat: Saila Alanärä