LC Ronjien kauden päättäjäiset

18.6.2023

Hyvän mielen ilta

Ronjat viettivät klubikauden 2022-2023 päättäjäisiä Tarjan Heinävintillä Rovaniemen Koskenkylässä.

Idyllisen peräpohjalaisen maalaistalon pihapiirissä, navetan ylisillä vietetyssä tilaisuudessa, LC Rovaniemi / Ronjat virittyivät kesäiseen tunnelmaan. Reilu viikkoa ennen juhannusta paikalle saapuneet summasivat yhdessä tapahtumarikasta kautta.

Koronavuosien jälkeen hiljalleen onnistuttiin virittelemään jo moninaisia ja onnistuneita hyväntekeväisyystempauksia. Presidentti Sirkan pitämässä puheessa kiitosta saivat kaikki, jotka olivat tarjonneet auttavan kätensä niin lasten kuin vanhusten hyväksi sekä tilaisuuksien järjestyksenvalvojina. Unohtaa ei sovi myöskään lujaa panosta Rovaniemelle sotaa pakoon saapuneiden ukrainalaisten auttamisessa, Sirkka muistutti.

Erityisenä ilon aiheena nähtiin yhdistyksen myönteinen jäsenvirta. Kauden aikana uusia jäseniä liittyi Ronjiin kaikkiaan kahdeksan. Ainoastaan yksi jäsen erosi muuttaessaan pois paikkakunnalta.

Ronjien presidentti Sirkka yllätettiin tilaisuudessa luovuttamalla hänelle Suomen Lions-liiton myöntämä Medal of Merit –ansiomerkki. Merkki myönnettiin Sirkalle erittäin aktiivisesta ja rakentavasta toiminnastaan klubissa sekä aktiviteettien toimeenpanijana. Lisäksi perusteluissa mainittiin, että hän on panostanut jäsenhankintaan ja klubin toimivuuteen erityisen ansioituneesti.

Helteisen päivän kääntyessä iltaan Ronjat nauttivat yhteisen iltapalan. Illan emännän ideoiman kesätemppuradan visaiset tehtävät haastoivat osallistujien ketteryyttä ja luovuutta. Näitä taitoja tarvitaan tulevallakin klubikaudella.

Teksti: Paula Hiljanen

Kuvat: Ronjat