LC Rovaniemen 70. toimintakausi käynnistettiin innostuneissa tunnelmissa

7.9.2023

LC Rovaniemellä oli ilo saada kauden ensimmäiseen klubi-iltaan vieraiksi tulevia Leoja ja Leijonia sekä Joulupukkina ympäri maailman tunnetuksi tullut Raimo Laitinen.

Hiljaisuus oli täydellinen, kun Raimo kertoi joulupukin vuoden takaisesta matkasta sodan keskelle Ukrainaan. Joulupukki sai todistaa matkallaan ukrainalaisten kohtaamia uskomattomia raakuuksia ja valtavia menetyksiä, mutta myös siitä, miten ukrainalaiset uskovat hyvän lopulta voittavan ja miten sitoutuneita he ovat isänmaansa puolustamiseen. Sodan keskellä elävien lasten toiveet joulupukille olivat koskettavia. Kotinsa pommituksessa menettänyt lapsi toivoi pääsevänsä vielä joskus kotiin. Pommisuojassa joulupukin tavannut lapsi toivoi pääsevänsä kouluun. Lapset toivoivat myös sitä, että joulupukki neuvottelisi venäläisten kanssa rauhan Ukrainaan. Joulupukki oli luvannut tehdä yhdessä pakkasukon kanssa kaiken voitavansa rauhan eteen.  Yhdessä todettiin olevan huikean hienoa, että voimme auttaa ukrainalaisia Ritarinteellä ja toivottavasti myös uuden LCIF-apurahan avulla. Tärkeää on myös muistaa lahjoittaa LCIF:lle. Pieninkin lahjoitus auttaa avun tarpeessa olevia.

Klubi-illassa käynnistettiin myös ensi keväänä pidettävän LC Rovaniemen 70-vuotisjuhlan suunnittelu. Tavoitteena on järjestää yhdessä Leojen kanssa klubin ympäristö -teemaan sopiva rento juhla. Pysykäähän kuulolla!

Myös Strategia 2030 ja halu lions-toiminnan uudistamiseen oli klubi-illassa esillä. Yksi esimerkki jo uudistuneista käytännöistä on se, että LC Rovaniemen klubi-iltaan voi osallistua etäyhteydellä. Tälläkin kertaa kolme henkilöä oli mukana etänä. Muitakin uudistuksia on luvassa. Vakuutena se, että LC Rovaniemi päätti yksimielisesti  ilmoittautua strategiahankkeen pilottiklubiksi.