LC Rovaniemi / Napapiirin Perinteiset Joulumyyjäiset

5.12.2023

LC Rovaniemi/Napapiirin Perinteiset Joulumyyjäiset järjestettiin nyt kuudetta kertaa Santasport Lapin Urheiluopistolla ja viidennen kerran 2-päiväisinä la-su 2.-3.12.2023. Molempina päivinä myyjäiset olivat avoinna klo 10-16.

Perinteiset Joulumyyjäiset ovat klubimme toimintakauden ehkä suurin ja eniten suunnittelua ja työstämistä ja vaativa aktiviteettimme. Seuraavien joulumyyjäisten suunnitteluhan alkaa saman tien edellisten myyjäisten loputtua.

Myyjäisiämme varten teetetty pöytävarausohjelma toimi jälleen todella hyvin ja siihen ovat myös myyjämme olleet tyytyväisiä.

Joulumyyjäiset sujuivat molempina päivinä todella hyvin ja myyjäisissä kävijöitä oli yhteensä reilut 3500.

Myyjäispäivien ohjelmassa oli Musiikkikoulu POP Upin jouluisia musiikkiesityksiä ja lasten suureksi iloksi myös meidän oma Joulupukkimme vieraili paikalla jakaen karkkia ja jututtaen sekä lapsia että aikuisia. Joulupukkimme kanssa pääsi myös valokuvaan pienellä Joulupuistoalueella, jossa olikin melkoinen hyörinä ja vilske välillä. Joulupukki haastatteli myös FC Santa Clausin Junioreiden Pukinpoikien jalkapallonuoria heidän tulevasta Irlannin ystävyysottelureissustaan, jonka toteuttamisessa myös meidän klubimme on osaltaan mukana.

Uutena juttuna joulumyyjäisissä oli Kotatulen järjestämää rekiajelua sekä talutusratsastusta Santasportin läheisyydessä. Tämä saavuttikin joulumyyjäiskävijöiden suosion välillä ihan jonoksi asti. Myös meidän oma Joulupukkimme uskaltautui kokeilemaan ratsastusta ja toki myös hevosrekiajelua, mikä oli hänelle hieman tutumpaa hommaa. Mutta ei nyt varmaan vielä kuitenkaan vaihtaisi poroja reen edestä pois.. !

Joulumyyjäisissä oli tuttuun tapaan paikalla olevien myyjien tuotteiden esittelyä kootulla kuvavideolla ja tällä kertaa Santasportin suurella tv-näytöllä, aiemmin kuvavideot on pyörineet myyjäisten ajan pienemmillä tv-näytöillä. Kahviossamme sai nauttia ostosten lomassa herkullisista ja makeista välipaloista mehun, kahvin tai teen kera.

Myyjäisissä oli esillä jälleen todella runsaasti aivan mielettömän upeita käsintehtyjä tuotteita monista eri materiaaleista monilla eri käsityötekniikoilla toteutettuina. Tarjolla oli myös herkullisia leivonnaisia ja leipäsiä, eksoottisia ruokia, mausteita, koruja, miniatyyriesineitä, hattuja, pipoja, vaatteita, puusta valmistettuja tuotteita, kirjoja, tauluja, leluja jne. Kerrassaan hienoja kädentaidonnäytteitä!

Iso ja kaunis Kiitos jälleen kaikille ihanille, taitaville ja loistaville myyjillemme, oli mukavaa tavata pitkästä aikaa ja viettää kiva myyjäisviikonloppu kanssanne!

Kaunis kiitos myös reippaille ja ripeille OAK:n talkoolaisille, omalle talkooporukalle, kaikille yhteistyökumppaneille, urheiluopiston väelle sekä kaikille Perinteisissä Joulumyyjäisissämme käyneille asiakkaille sekä myyjäisissä jollain tavalla mukana olleille!

Kuvia myyjäisistä: LC Rovaniemi/Napapiirin verkkosivut sekä Perinteisten Joulumyyjäisten oma fb-sivusto facebook.com/Joulumyyjaiset2023 sekä Instagram instagram.com/Joulumyyjaiset2023/