Urheiluseura ja lionsklubi järjestivät onnistuneet Venetsialaiset

28.8.2023

Lions Club Pudasjärvi ja Pudasjärven Urheilijoiden yhteistyössä järjestämät venetsialaiset lauantaina 26.8. houkutteli reilut 500 vierasta Jyrkkäkosken huvikeskukselle. Kemijärveläinen Duuriseiska -orkesteri tanssitti väkeä tanssisalissa ja DJ MIKSU diskossa. Aatu Oinas laulatti karaokea ulkolavalla. Pytky Ranch vastasi ruokahuollosta ja Pudasjärven Urheilijat muusta myynti– ja kioskitoiminnasta. Jyrkkäkosken rannalle kasattu kokko sytytettiin 22.45. Kesäkauden päättänyt komea Ilotulitus alkoi 23.30 ja monien yllätykseksi varttitunnin kuluttua vielä toinen ilotulitus autojen parkkipaikalta Hiekkamontussa.

Venetsialaisiin saapui vierailijoita myös naapurikunnista ja Oulusta. Osalle Jyrkkäkoski oli entuudestaan tuttu. Osalle taas uusi, mutta mieluisa kokemus. Oli myös pudasjärveläislähtöisiä ympäri Suomea asuvia, jotka tapasivat tapahtumassa nuoruuden tuttaviaan. Jotkut muistelivat, että Jyrkkäkoskella aikanaan vietettiin paljon aikaa. Tultiin useimmiten kaveriporukalla ja yövyttiin teltassa, jos yöksi jäätiin. Porukkaa oli paljon alueella ja alueen ulkopuolella. Toisinaan jopa niin paljon, ettei alueen sisälle sopinut.

Turvallisuusvastaava Ilpo Virtanen piti ennen venetsialaisten alkua palaverit järjestyksenvalvojien ja muiden alueella työskentelevien kanssa ja kertasi alueen turvallisuusohjeet sekä muut huomioon otettavat seikat ja toimintaohjeet. Kaikki tapahtumat sujuivat rauhallisesti eikä häiriöitä sattunut.

Heimo Turunen

Juttu julkaistu myös Pudasjärveläinen-lehdessä 30.8.2023