Rauhanjulistekilpailu

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Rauhanjulistekilpailu syntyi vuonna 1988 ja sen tarkoituksena on antaa nuorille tilaisuus käyttää taiteellisia kykyjään osoittaakseen, miten he näkevät rauhan.

Noin 350 000 lasta 75:stä eri maasta osallistuu vuosittain kilpailuun.

Kaudella 2024-2025 kilpailun teemana on "Rauha ilman rajoja".

Lapset tietävät, kuinka suuri vaikutus myötätunnolla voi olla. He pystyvät usein ilmaisemaan tätä tunnetta avoimemmin kuin aikuiset. Tänä vuonna kannustamme nuoria tutkimaan ja ilmaisemaan visuaalisesti tulevaisuutta, jossa rauha on mahdollinen, kun johdamme sydämellä.

Lionsklubit järjestävät kilpailun, joka on avoin 11-13 vuoden ikäisille lapsille paikallisissa kouluissa tai organisoiduissa nuorisoryhmissä, kuten partiolippukunnissa. Kilpailu antaa lioneille tilaisuuden olla vuorovaikutuksessa paikallisten nuorten kanssa ja esitellä nuorille kansainvälistä yhteisymmärrystä. Kilpailu antaa myös lioneille välineen saada positiivista julkisuutta klubeilleen.

Rauhanjulistepaketit 2024-2025 saapuivat verkkokauppaan

Rauhanjulistepaketit kaudelle 2024-2025 ovat saapuneet Lions-verkkokauppaan. Rauhanjulistekilpailun sponsoroimiseksi lionsklubit voivat tilata kilpailupaketin 15.1.-1.10. välisenä aikana. Jokaista kilpailua varten on tilattava erillinen paketti.

HUOM:  Kauden 2024-25 aikataulu piirin voittajatyön toimittamisille päivitetään kauden alussa.

Rauhanjulistekilpailu on jo vuosikymmenien ajan rohkaissut ja auttanut nuoria osoittamaan luovuuttaan, pyrkimyksiään ja toiveitaan maailman rauhasta taiteen kautta. Kilpailu on osa maailman laajuista Lions – nuoriso-ohjelmaa, jota myös L-piirin klubit ovat kiitettävällä tavalla toteuttaneet vuosia piirimme nuorten keskuudessa.

Viimeisen 25 vuoden aikana yli neljä miljoonaa lasta lähes sadasta maasta on osallistunut kilpailuun. Auttakaa klubeissa tekemään maailmasta rauhanomaisempi paikka sponsoroimalla kilpailua paikallisissa kouluissa tai nuorisoryhmissä.

Kilpailuun voivat osallistua nuoret, jotka ovat 11-, 12- tai 13-vuotiaita 15. päivänä marraskuuta.

Katso kauden 2021-2022 kilpailutyöt ja tulokset tästä