Hyväntekeväisyystanssien tunnelmia!

10.10.2024

Rovaniemen Lionsklubien ja Saarenkylän Nuorisoseuran järjestämät Hyväntekeväisyystanssit tanssittiin lauantaina 28.9.2024 klo 19 alkaen aina puoleenyöhön saakka.

Tansseja tahdittivat tauotta loistavat Ari Nylundin orkesteri sekä Tanssiyhtye Riolli. Bändejä oli kiva kuunnella ja katsella ja tanssiväkeä lattialla riitti sekä ison että pienen salin puolella. Tanssiporukkaa oli tullut mukavasti paikalle ja illan sääkin oli suosiollinen.

Illan aikana oli esillä myös lionsesitteitä, Lapin Leijona -lehteä sekä myös Rovaniemen klubeista ja Saarenkylän Nuorisoseurasta tehty kuvavideo, joka pyöri koko ajan sekä pienellä tanssisalin puolella että myös anniskelualueen tv-näytöllä. Myös MIELI Rovaniemen seudun mielenterveys ry:ltä oli paikan päällä sisääntuloaulassa edustajia esittelemässä toimintaansa nuorten mielenterveystyön hyväksi. Viikonlopun aikana oli SaNu:lla myös tanssileiri Rillumarei ja sen myötä myös tanssikenkiä oli myytävänä sisääntuloaulassa.

Rovaniemen lionsklubit olivat mukana järjestämässä hyväntekeväisyystansseja kaikkien klubien voimin, mukana oli Ala-Ounasjoki, Lainas, Napapiiri, Ounasjoki, Ounasvaara, Petronella, Pöyliö, Ronjat ja Rovaniemi. Talkoolaisia oli paikalla 37, joista n. 30 oli kerralla paikalla.  Joka klubista oli vähintään yksi edustaja paikalla, mm. ravintolassa, lipunmyynnissä, narikassa sekä järjestyksenvalvojina. Järjestyksenvalvojat ja ravintolahenkilökunta olivat kahdessa vuorossa. Illan järjestelyt sujuivatkin tosi hienosti ja kommelluksitta.

Petronellat hoitivat jälleen loistavasti ravintolan tarjoilupuolen. Tanssiporukka sai nauttia pikkupurtavaa ja juotavaa herkullisista pikkusuolaisista makeisiin leivonnaisiin, valikoimaa riitti ja melkoisen kiirettä ravintolan puolella olikin!

Saarenkylän Nuorisoseura puolestaan hoiti bändit ym. tansseihin liittyvät käytännön asiat, jotka sujuivat myös mutkattomasti heille totutulla rutiinilla tietysti. Hyväntekeväisyystanssien markkinoinnista vastasi LC Rovaniemi Napapiirin viestintävastaava.

Hyväntekeväisyystanssien tuotto käytetään nuorten mielenterveystyön hyväksi eli MIELI Rovaniemen seudun mielenterveys ry:lle. Lahjoituksesta ja sen luovutustilaisuudesta infotaan myöhemmin lisää.

Kiitos vielä kerran kaikille tavalla tai toisella mukana olijoille, tanssijoille, talkoolaisille, bändeille ja Saarenkylän Nuorisoseuran väelle!

Kuvia hieman ennen tanssien alkamista ja tanssien alettua..

Kuvat: Helena Tuulaniemi, Pekka Maijala