LC Ronjien kevät 2022

14.6.2022

Koronan jälkeen taas kaikki yhdessä tekeminen tuntuu mukavalta. Ronjat kävivät lahjoittamassa toukokuun alussa isoja villasukkia Lapin keskussairaalan osasto viidelle, joka alkutalvesta heitti meille haasteen. Ronjat heittivät haasteen eteenpäin L-piirin muille yhdistyksille ja Ounasvaara puolisoineen osallistuikin kanssamme villasukkien neulomiseen.

Villasukkien lahjoitustilaisuus. Kuvassa Sirkka Lankila, tuleva presidenttimme. Kuvan otti Sari Ihalainen.

Toukokuun alussa Ronjat järjestivät jälleen kirpputorin, jonka tuotto meni osana Etelärinteen lapsi- ja nuorisokodille hankkimiemme polkupyörien kustannuksiin. Pari Ronjaa talkoili myös Lapin erämessuilla järjestyksenvalvojina hankkien lisärahoitusta pyörien hankintaan.

Pyörien lahjoitus Etelärinteen lapsi- ja nuorisokodille. Kuvassa lahjoituksen vastaanottajana yksikönjohtaja Matti Kyngäs ja Ronjista vasemmalta Tuula Pekkala sekä Sirkka Lankila. Kuvan otti Olavi Lankila.
Kirpputorilla hankittiin rahaa lahjoituksiin. Kuva Sirkka Lankila
Järkkärironja Aila Luukinen Lapin erämessuilla tositoimissa. Kuva Anne Sandberg.
Kevätkimarassa onnenpyörä pyörähteli ja ilahdutti välillä pienillä yllätyksillä. Kuva Marika Kuivalainen.

Kevään päätapahtuma oli kuitenkin palveluaktiviteetti, jo toistamiseen järjestetty Kevätkimara, jossa Ronjat veivät kevättervehdyksen muodossa Saarenkylän vanhustentaloyhdistyksen rivitalojen asukkaille yhteislauluhetken kahvin, pullan, makkaroiden ja onnenpyörän kera. Ja siellä oli nauruherkässä niin asukkailla kuin Ronjilla.

Kun joulun aikaan kävimme laulamassa siellä kerhohuoneen edustalla joululauluja, niin silloin asukkaat toivoivat meidät tervetulleiksi kesäaikaan paistamaan vaikkapa makkaraa heidän kanssaan.

Päätimmekin ottaa ko. paikan Kevätkimaran kohteeksi. Viime keväänä veimme vastaavan tyyppisen Kevätkimaran Rovaniemeläiseen palvelutaloon.

Ronjien kevääseen kuuluu myös kaiken ilon lisäksi surua. Perustajajäsenemme Eila Neitola nukkui ikiuneen kesänkorvalla. Jäimme kaikki kaipaamaan iloista ja toimeliasta Eilaa.

Iloinen Ronja-joukko Kevätkimaran järjestelyissä. Kuvassa edessä Tarja Puhakka, takana vasemmalta Sanna Blanco-Sequeiros, Marika Kuivalainen, Sirkka Lankila, Kirsi-Maria Lonnakko ja Johanna Lohtander. Kuva Sanna Blanco-Sequeiros (itselaukaisin).

Tässä vielä kuvat galleriassa - klikkaa kuvia - saat ne suurempana näkyviin