Rovaniemen leijonat tukevat LCIF:n apurahalla ukrainalaispakolaisten harrastustoimintaa OSA VIII

24.4.2023

Rovaniemen apurahaprojektin seuraava askel otettiin, kun Saarenkylän Nuorisoseuran seuratanssijat (Nastat) tutustuttivat ukrainalaiset tanssin ystävät Nastojen monipuoliseen tanssikurssivalikoimaan ja suomalaiseen tanssikulttuuriin. Tanssiopettajat Pekka ja Kaarina Kulju esittelivät tanssimalla kursseilla opetettavia tanssilajeja ja rohkenipa muutama ukrainalainenkin kokeilemaan tanssia Pekan hyvässä opastuksessa. Esittelyn jälkeen kaikki ukrainalaiset jäivät Timo Toivosen vetämälle yksintanssikurssille. Osallistujat tykkäsivät kovasti tilaisuudesta. Ukrainalaisilla on mahdollisuus jatkaa tanssiharrastusta koko kevään ajan, sillä Nastat tarjoavat ukrainalaisille vapaan pääsyn kaikille vakiovuorokursseilleen koko loppukevään ajan.

Kuvat: Pekka Maijala

Lapin, Kuusamon ja Pudasjärven leijonat saivat tammikuussa 2023 Lions klubien kansainväliseltä säätiöltä 28.000 euron apurahan täällä olevien
ukrainalaispakolaisten auttamiseen. Ukrainalaisilla, jotka ovat kokeneet sodan todellisuuden, kärsimyksen ja läheisten surulliset kohtalot, on pakolaisuuden myötä
edessään uuden elämän rakentaminen vieraassa maassa ja kieliympäristössä. Rovaniemen leijonat tarjoavat apurahalla ukrainalaispakolaisille heidän toiveitansa
kuunnellen erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Harrastustoimintaan osallistuminen tuo ukrainalaisille psyykkistä hyvinvointia ja antaa mahdollisuuden tutustua
suomalaiseen yhteiskuntaan ja paikallisiin ihmisiin.

Kuvat: Pekka Maijala