Leijonien toimintaa tukemassa

Säätiö toteuttaa tarkoitustaan jakamalla apurahoja Suomen Lions-liitto ry:n jäsenklubien omille tai yhteisille piiri- ja liittotason aktiviteeteille sekä tukemalla muutenkin suomalaista lionstoimintaa.

Lue lisää ARS-toiminnasta.

Säätiöllä uudet kotisivut https://www.lions.fi/arne-ritari-saatio tai klikkaa vasemmalla olevaa logoa.

HAKUILMOITUS

ARNE RITARI SÄÄTIÖN TOIMINTA JA TARKOITUS LYHYESTI

Säätiön tarkoituksena on tukea ja edistää Suomen lionsklubien hyväntekeväisyyteen johtavia aktiviteetteja sekä vaalia Suomen lionstoiminnan kummin, Arne Ritarin, elämäntyötä maamme lionstoiminnan perustamisessa. Säätiö toteuttaa tarkoitustaan jakamalla apurahoja Suomen Lions-liitto ry:n jäsenklubien omille ja yhteisille piiri- tai liittotason aktiviteeteille sekä tukemalla muutenkin suomalaista lionstoimintaa.

Piirissä toimitaan säätiön toiminta-ajatuksen ja tavoitteiden mukaisesti.

Palkitsemistavat ja menettelyt

Arne-ritari -säätiön palkitsemisista päätetään säätiön palkitsemistoimikunnan tai hallituksen toimesta. Piirin toimikuntapuheenjohtaja yhdessä piirin kuvernöörin kanssa tekee esityksen palkitsemisesta säätiön asiamiehelle, joka esittelee asian joko palkitsemistoimikunnan tai hallituksen päätettäväksi.

Palkitsemistapoja on useita:

1. Säätiön kunniakirja

Klubi tai henkilö voidaan palkita kunniakirjalla hyvin onnistuneen adressimyynnin tai muun säätiön kannalta ansiokkaan toiminnan johdosta.

2. Säätiön pöytästandaari

Pöytästandaari voidaan myöntää klubille tai henkilölle, joka on erityisesti vaikuttanut toimillaan säätiön hyväksi.

3. Toimikuntapuheenjohtajan myöntämä ARS-ansiomerkki

Ansiomerkki voidaan myöntää aktiiviselle lionsklubin jäsenelle, joka on edistänyt säätiön toimintaa.

4. Säätiön ruusukkeelliset ARS-ansiomerkit

Ansiomerkki voidaan myöntää vain lionsklubin jäsenelle. Ansiomerkkien myöntämisväli on vähintään kolme vuotta. Ansiomerkkiä ja viiriä ei myönnetä samalle henkilölle samanaikaisesti.

5. Lions-ritarit

Merkittävä huomionosoitus klubin kokeneelle, aktiiviselle jäsenelle on Arne Ritari-killan jäsenyys. Lions-Ritariutta jäsenelleen hakee klubihallitus ja nimityksen myöntää säätiön hallitus.

Lions-Ritareille on 2016 alkaen tullut mahdollisuus Pro Ritariuteen.

Kaikkiaan Lions-Ritareita nyt noin 2340 ja Pro Ritareita 59

L-Piirissä on (2023 vuoden alussa 78 Lions-Ritaria ja kaksi Pro Ritaria.

L-piirin Ritari päivitetyt nimilistat löytyvät allekirjoittaneelta, jos tarvetta varmistaa tietoja.

Autan ja tuen piirin klubeja ja leijonia myös muissa ARS-asioissa.

Alla olevasta osoitteesta pääsee tutustumaan tarkemmin säätiön toimintaan. Sieltä löytyy myös palkitsemisohjeet sekä lomakkeet

ARNE RITARI-SÄÄTIÖ

Arne Ritari -säätiön adressit

Arne Ritari –säätiön adressi sopii muistamiseen niin ilon kuin surunkin päivänä. Adressipakkauksessa on neljä erilaista kuva-aihetta eri tilanteiden varalta. Säätiön kotisivuilta löytyy ohjeet, kuinka voit lisätä haluamasi kuvan adressiin. Mm. ylioppilasonnitteluita varten on mukana myös kirjekuori, johon voi sulkea mahdollisen shekin tai rahalahjan.

Klubien Leijonat voivat hankkia adresseja klubinsa ARS-Leijonalta. Kun klubi tarvitsee lisää adresseja, klubin ARS-Leijona tilaa niitä piirin L-piirin AR-toimikuntapuheenjohtajalta tai kätevästi Arne Ritari-säätiön sivujen kautta.

Matti Mälkiä
ARNE RITARI SÄÄTIÖN HALLITUS