Rauhanjulistekilpailu kaudella 2022-2023

Rauhanjulistekilpailutiedote

Tiedote L-piirille: Rauhanjuliste / Lions Quest / KiTeNet

Rauhanjulistekilpailun kauden 2022-23 Kansainvälinen voittaja Emma Andreea Paveliuc, 13-v. Romania.

Teemana oli Johda Sydämellä.
Kauden 2023-24 teema on Uskalla unelmoida.
Paketteja voi tilata Lions-verkkokaupasta.

Lions Quest – verkkopilottikoulutukseen on ilmoittautunut Rovaniemeltä ja muualta Suomesta useita kasvattajia. Se toteutuu kahden tunnin jaksoina useina maaliskuun päivinä: 16.3., 20.3., 27.3., ja 30.3. klo 17-19.00.

Kauden 2023-24 Lions Quest -peruskoulutus järjestetään alustavasti to-pe 28.-29.9.2023 Rovaniemellä.

Kuluvan kauden Lions Quest -liikuntaseurakoulutus järjestetään 13.5.2023. Koulutus on maksullinen 249€.

Kauden 2023-24 liikuntaseurakoulutus järjestetään 6.4.2023 Rovaniemellä.

KiTeNet: Lions-Liiton ja Vanhempain Akatemian yhteinen KiTeNet -webinaari kaikille vanhemmille 21.3.3023. Luennoitsijoina esim. Lastenpsykiatri Raisa Cacciatore ja Psykologian tohtori Mona Moisala.

Kevätterveisin Terttu Alavuokila

L-piirin klubeille tiedote 28.11.2022

*Kauden 2022-23 Rauhanjulistekilpailun voittaja on Luisa Elina Kokkarinen Rantavitikan yläkoulusta. Sponsorina toimi LC Rovaniemi/Ounasvaara.

Luisan Elinan työ sijoittui valtakunnan tasolla toiseksi. Hieno saavutus L-piirille jälleen. Suomen edustustyö on F–piiristä Amanda Koiviston hienosti teemaa Johda sydämellä ilmentävä työ.

Luisa Elina Kokkarinen Rovaniemi

Hyvää joulunaikaa kaikille  Terttu Alavuokila, Lions Quest- , Rauhanjuliste – ja KiTeNet-pj

L-piirin Rauhanjulistekilpailun voittajatyö valittu

L-piirin piirihallituksen kokouksessa 19.11.2022 valittiin monista upeista saapuneista rauhanjulistetöistä LC Rovaniemi/Ounasvaaran sponsoroima rauhanjuliste piirin voittajatyöksi.

Tekijä Luisa Eliina Kokkarinen Rantavitikan koululta.

Onnittelut Luisa Eliina Kokkariselle!

Rauhanjulistekilpailun voittotyön tekijä Luisa Eliina Kokkarinen, Rantavitikan koulu

”Olemme kaikki yhdessä tällä pienellä avaruudessa ajelehtivalla kivellä. Meillä on vain toisemme, joten tehkäämme parhaamme toistemme hyväksi.”

Jadyn Stickwood, 13 v.

Kansainvälisen Rauhanjulistekilpailun kauden 2022-23 teemana on:

Johda sydämellä

Lapset tietävät, kuinka suuri vaikutus myötätunnolla voi olla. He pystyvät ilmaisemaan tätä tunnetta paremmin kuin aikuiset. Tänä vuonna kannustamme nuoria tutkimaan ja ilmaisemaan visuaalisesti tulevaisuutta, jossa rauha on mahdollinen, kun johdamme sydämellä.

Kilpailupaketteja voi tilata Lions- verkkokaupasta  30. 9. 22 saakka.

Valmiit työt tulee toimittaa L-piirin piirikuvernöörille viimeistään, joskin mieluummin jo vähän aiemmin, 15.11.2022. Osoitteella piirikuvernööri Jouni Hilke, Tanhuantie 1 H, 96100 Rovaniemi tai tarvittaessa työn voi palauttaa jollekin piirihallituksen kokoukseen osallistuvalle henkilölle. Valinta piirin voittajatyöstä tehdään piirihallituksen kokouksessa 19.11.2022.

Mahdollisista muutoksista ilmoitamme myöhemmin.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
MYÖTÄTUNTO KEHITTYY MYÖTÄTUNTOISESSA YMPÄRISTÖSSÄ.

Terttu Alavuokila, LC Neidonkenkä Keminmaa
Lions Quest-, Rauhanjuliste- ja KiTeNet-pj

Rauhanjulistekilpailun ensi kauden 2022-23 teemana on

”Johda sydämellä” – ”Led med Hjärtat”.

Rauhanjulistekilpailun paketit ovat jo tilattavissa tarvikemyynnistä www.lionsverkkokauppa.fi. Lähde klubisi kanssa mukaan sponsoroimaan kilpailu alueellasi.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Rauhanjulistekilpailu

Kansainvälinen rauhanjulistekilpailu kannustaa lapsia ympäri maailman ilmaisemaan näkemyksiään rauhasta. Osallistumismahdollisuus on lapsilla, jotka ovat 11-13 -vuotiaita 15.11.2022.

Lapset tietävät, kuinka suuri vaikutus myötätunnolla voi olla. He pystyvät usein ilmaisemaan tätä tunnetta avoimemmin kuin aikuiset. Tänä vuonna kannustamme nuoria tutkimaan ja ilmaisemaan visuaalisesti tulevaisuutta, jossa rauha on mahdollinen, kun johdamme sydämellä.

Klubi sponsoroi paikallista koulua tai nuorisoryhmää hankkimalla heille rauhanjulistepaketin (16€ + postikulut) tarvikemyynnistä: Verkkokauppa. Kouluun tai harrasteryhmään kannattaa olla yhteydessä jo kuluvana keväänä, jotta opettaja/ohjaaja voi suunnitella rauhanjulistekilpailun syksyn opetussuunnitelmaan.

Klubi valitsee voittajatyön, joka toimitetaan 15.11.22 mennessä piirikuvernöörille. Piirien voittajista valitaan Suomen edustaja kuvernöörineuvoston kokouksessa 26.11.22.