Ryhdy isäntäperheeksi Lions-vaihtonuorelle!

Mitä isäntäperheeltä vaaditaan?

Nuori asuu luonasi ja osallistuu normaaliin perhe-elämääsi.

Lions-isäntäperheenä majoitat Lions-nuorisovaihtoon Suomeen saapuvan nuoren kotiisi noin 7-10 päivän ajaksi. Nuori tutustuu suomalaiseen kulttuuriin olemalla perheesi jäsen. Isäntäperheenä majoitat nuoren ja tarjoat hänelle päivittäisen perusravinnon ja tutustat nuoren suomalaiseen elämänmuotoon.Saat tarvittaessa vertaistukea muilta isäntäperheiltä ja alueen Lions-klubit toimivat tukiklubinasi. Nuorisovaihdon isäntäperhejaksot ovat tavallisimmin heinä-elokuussa. Näin pääset isäntäperheeksi:

• kommunikoit ymmärrettävästi englanniksi (ja/tai vaihtonuoren äidinkielellä)
  • pystyt järjestämään majoituksen ja ruokailun sovitulle aikajaksolle
  • vaihtonuori voi osallistua ja tutustua kanssasi suomalaiseen perhe-elämään ja kesänviettoon
  • toimit vaihtonuoren tukena hänen matkustaessaan mahdollisesti ensi kertaa yksin ulkomailla

Haluaisitko toimia isäntäperheenä nuorisovaihdossa?

Ota yhteyttä Paula Taskila
paula.k.taskila@gmail.com
puh. 045 186 2002

Ohjeita isäntäperheelle

Suomen Lions-liitto ry:n puolesta kiitos, että tarjoudutte ottamaan vastaan vierailijan lionien nuorisovaihdon kautta.

On hienoa, että toivotatte nuoren henkilön toisesta maasta ja useassa tapauksessa eri kulttuurista tervetulleeksi kotiinne. Kun vieraanne on kanssanne kotona, ruokailee yhdessä perheenne kanssa, puhuu kieltänne ja ottaa osaa jokapäiväisiin toimiinne, hän oppii paljon enemmän maamme elämäntavoista kuin olisi mahdollista kirjaa lukien tai turistina matkustaen. Vastaavasti Te opitte jotakin vieraanne kulttuurista ja ehkä omastammekin.

Vuodesta 1961 alkaen Lions Club Internationalin nuorisovaihto-ohjelma on antanut kymmenille tuhansille nuorille lähes 100 eri maasta mahdollisuuden oppia paremmin ymmärtämään osaansa maailman kansalaisina. Uskomme, että kokemuksenne isäntinä toimimisesta tulee olemaan miellyttävä, antoisa ja muistettava, kuten se on ollut tuhansille toisille Lions-isäntäperheille.

Nuorisovaihtoterveisin,

Paula Taskila