Nuorisovaihtotiedote 1/22

7.9.2022

Nuorisovaihtotiedote L-piirin klubeille

Nuorisovaihto on alkanut ja toivottavaa olisi, että jokainen klubi nimeäisi nuorisovaihtoasiamiehen, jonka tehtävänä on markkinoida nuorisovaihtoa, auttaa vaihtoon lähtevää nuorta vaihtoon liittyvissä asioissa sekä pyrkiä saamaan isäntäperheitä Suomeen tuleville kansainvälisille nuorille.  Mikäli nuorisovaihtoasiamiestä ei valita klubissa, vastaa presidentti nuorisovaihdosta.

Nuorisovaihto toteutui viime kesänä siten, että vaihdossa oli 4 nuorta L-piirin alueelta, joiden lähettävinä klubeina olivat LC Pudasjärvi/Hilimat, LC Pudasjärvi, LC Kittilä-Levi ja LC Tornio/Mamselli.

L-piirin kansainvälinen nuorisoleiri Pikku-Syötteellä 7.1.-16.1. 2023

Pikku-Syötteellä on kansainvälinen talvileiri, jota ennen on isäntäperhejakso Suomeen tuleville nuorille 27.12.-7.1. Leirille otetaan 20 nuorta. Leirin johtajana on Katri Virtanen LC Pudasjärvi

Uusi haku nuorisovaihtoon on alkanut ja se päättyy 15.12.2022.

Lions-nuorisovaihto tapahtuu kansainvälisesti hyväksyttyjen sääntöjen ja kuvernöörineuvoston hyväksymän toimintaohjeen mukaan. Vaihtoon lähdetään kesällä 3-4 viikoksi kohdemaasta riippuen.

L-piirin tavoitteena on aktivoida klubeja osallistumaan kansainväliseen nuorisotoimintaan lähettämällä sopivia 17-20-vuotiaita tyttöjä ja poikia Lions-nuorisovaihtoon sekä vastaanottamaan Suomeen tulevia nuoria ja hankkimaan heille isäntäperheitä.

Lisätietoa nuorisovaihdosta löytyy mm. L-piirin nettisivuilta.

Pyydän, että ilmoitatte minulle klubinne valitseman nuorisovaihtoasiamiehen nimen ja yhteystiedot syyskuun 30.9. mennessä.

Paula Taskila
paula.k.taskila@gmail.com