Lions Quest -koulutuksia kaudella 2023-2024

Suomen Lions-liitto on järjestänyt yli 30 vuoden ajan tunne- ja vuorovaikutustaitoihin ohjaavia Elämisentaitoja Lions Quest -koulutuksia varhaiskasvatuksen, esiopetuksen, perusopetuksen ja toisen asteen koulutuksen parissa työskenteleville opettajille sekä muille lasten ja nuorten parissa toimiville kasvattajille.

Elämisentaitoja Lions Quest -koulutukset keskittyvät lasten ja nuorten itseluottamuksen, tunne-, vuorovaikutus- ja päätöksentekotaitojen sekä hyvinvointiosaamisen vahvistamiseen. Yksilöiden rinnalla huomio kiinnittyy ryhmän keskinäiseen dynamiikkaan ja ilmapiirin rakentumiseen. Koulutuksen aikana kokeillaan erilaisia toiminnallisia työtapoja käytännössä.

Katso lisää tästä

Elämisentaitoja Lions Quest -liikuntaseurakoulutus Rovaniemellä 6.4.2024:

Välineitä vuorovaikutustaitojen kehittämiseen valmennuksessa

”Hyödyllinen ja hyvin erilainen koulutus, joka antoi vertaistukea ja toi valmentajan näkökulmaan lisää pohdittavaa. Oli positiivinen kokemus. ”
”Koulutus herätti hienosti ajatuksia ja keskustelua!"
"Hyviä käytännön harjoituksia, joita pystymme hyödyntämään treeneissä."

Hyvä valmentaja / ohjaaja / liikuntakasvattaja

Elämisentaitoja Lions Quest -liikuntaseurakoulutus tarjoaa mahdollisuuden pysähtyä pohtimaan omaa roolia ja toimintaa joukkueessa tai harjoitusryhmässä sekä oman toiminnan vaikutusta lasten ja nuorten elämään.

Toiminnallisessa koulutuksessa perehdytään avoimen ilmapiirin luomiseen sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen harjoittamiseen. Painopisteitä ovat lisäksi ryhmähengen luominen, itseluottamus ja sisäinen motivaatio sekä päätöksentekotaidot.

Kursseillemme on osallistunut mm. jääkiekon, jalkapallon, uinnin, taitoluistelun, salibandyn, voimistelun, hiihdon ja yleisurheilun parissa toimivia valmentajia ja ohjaajia, joilta saatu palaute on ollut erinomaista.

Katso koulutuksen suosittelijan, valmentaja Jukka Jalosen tähdittämä esittelyvideo

ROVANIEMEN koulutuksemme järjestetään
lauantaina 6.4.2024 klo 9–16.
Paikkana on Original Sokos Hotel Vaakuna (Koskikatu 4).

Koulutukseen sisältyy yksipäiväisen lähiopetuksen lisäksi opaskirja ja muuta sähköistä materiaalia.

Osallistumismaksu (248 euroa) on mahdollista kustantaa paikallisen lionsklubin tuella. Rahoittajan etsiminen vie oman aikansa, joten haethan rahoitusta viimeistään 1-2 kuukautta ennen koulutusta.

Tee rahoitushakemus tästä

Suomen Lions-liitto on toteuttanut Lions Quest -koulutuksia jo yli 30 vuotta lasten ja nuorten opetus- ja kasvatustyössä toimiville asiantuntijoille. Elämisentaitoja Lions Quest -liikuntaseurakoulutus on kehitetty erityisesti lasten ja nuorten parissa toimiville liikuntakasvattajille. Ohjelman sisällön luomisessa yhteistyökumppaneita ovat olleet mm. valmentaja Jukka Jalonen, pelinjohtaja Jani Komulainen, Suomen Olympiakomitea, Suomen Valmentajat ry, Jyväskylän yliopiston liikuntapsykologian professori emerita Taru Lintunen sekä Norjan ja Ruotsin Lions Quest -ohjelman tuottajat. Koulutuksen vetäjänä toimii Lions Quest -kouluttaja Sirpa Kannisto.

Lisätiedot: www.lionsquest.fi

Lämpimästi tervetuloa!
Elämisentaitoja Lions Quest -koulutustiimi

Elämisentaitoja Lions Quest -liikuntaseurakoulutuksia keväällä 2024:

TAMPERE la 3.2.2024

ROVANIEMI la 6.4.2024

KUOPIO la 13.4.2024

YLIVIESKA la 27.4.2024

TURKU la 4.5.2024

OULU la 18.5.2024

Osoitelähde: Urheilu- ja liikuntaseurojen sekä kuntien verkkosivustot

Kuva: Henri Valkeinen

Lions Quest -peruskoulutus Rovaniemellä 28.-29.9.2023

Lions Quest -peruskoulutus järjestetään Rovaniemellä
28.–29.9.2023. Ilmoittautuminen päättyy 14.9.2023.

Liikuntaseurakoulutus 6.4.2024 Rovaniemellä.

Rauhanjulistekilpailun teemana on Uskalla unelmoida
Kouluissa töihin päästään jo lokakuun alussa varmaankin ja työt palautetaan piirikuvernööri Tiina Pesolalle 15.11.2023 mennessä.

Lions Quest -koulutuksia kaudella 2022-2023

Lions Quest – verkkopilottikoulutukseen on ilmoittautunut Rovaniemeltä ja muualta Suomesta useita kasvattajia. Se toteutuu kahden tunnin jaksoina useina maaliskuun päivinä: 16.3., 20.3., 27.3., ja 30.3. klo 17-19.00.

Kauden 2023-24 Lions Quest -peruskoulutus järjestetään alustavasti to-pe 28.-29.9.2023 Rovaniemellä.

Kuluvan kauden Lions Quest -liikuntaseurakoulutus järjestetään 13.5.2023. Koulutus on maksullinen 249€.

Kauden 2023-24 liikuntaseurakoulutus järjestetään 6.4.2023 Rovaniemellä.

KiTeNet: Lions-Liiton ja Vanhempain Akatemian yhteinen KiTeNet -webinaari kaikille vanhemmille 21.3.3023. Luennoitsijoina esim. Lastenpsykiatri Raisa Cacciatore ja Psykologian tohtori Mona Moisala.

Kevätterveisin Terttu Alavuokila

* Syksyn Lions Quest- peruskoulutukseen ei saatu tarpeeksi osanottajia, joten liitto on luvannut järjestää LQ-verkkokoulutuksen Rovaniemen koulutukseen saapuville sekä Helsingin Yliopiston kasvatustieteiden opiskelijoille tammikuussa. Ilmoittautua voi edelleen Lions Quest –sivuilla.

* Kevään Lions Quest Liikuntaseurakoulutus järjestetään Rovaniemellä 13.5.2023.

Lions Quest -koulutukset kaudella 2021-2022

Tiedote ja esitteitä kevään 2021 ja kauden 2021-22 Lions Quest Elämisentaitoja -koulutuksista.

Elämisentaito Lions Quest -esitteet

Linkki Lions Quest - ilmoittautuminen

Kemin Lions Quest -liikuntaseurakoulutus 26.10.2019

Kemissä järjestettiin 26.10.2019 Lions Quest- Liikuntaseurakoulutus lasten ja nuorten parissa työskenteleville valmentajille ja huoltajille.

Paikalla oli 8 osallistujaa ja heidän ohjaajansa Sirpa Kannisto. Sirpa kertoi, että kaikki olivat tyytyväisiä saamaansa koulutukseen.

Kiitokset sen eteen tehdystä työstä kaikille!

Terttu Alavuokila

Lions Quest