LC Rovaniemi/Ronjat Charter Night -juhla

Kuluvan kauden toisen uuden lionsklubin, LC Rovaniemi/Ronjien Charter Nightia vietettiin maagisen tunnelmallisella Sky hotellilla Ounasvaaran huipulla tykkylumisten puiden tanssiessa Lapin äidin kehtolaulun tahdissa.

Juhlapäivä oli helmikuun ensimmäinen sunnuntai.

Juhlassa 29 Ronjatarta allekirjoitti nimensä arvokkaaseen perustamiskirjaan ja vastaanottivat perustajajäsenen merkin ja jäsentodistuksen Lions-järjestön ensimmäiseltä varapresidentiltä Dr. Jitsuhiro Yamadalta.

Ronjattarien kukituksesta huolehti 107 L-piirin piirikuvernööri Markku Ilmavirta. Toimituksessa avustivat opaslionit Kauko Niemelä LC Sodankylä ja Jarmo Rastas LC Rovaniemi/Lainas.

Juhlaa kunnioittivat läsnäolollaan kansainvälinen johtaja Jouko Ruissalo, entinen kansainvälinen johtaja Harri Ala-Kulju ja Suomen Lions-liiton puheenjohtaja Tuomo Holopainen puolisoineen sekä liiton jäsenjohtaja Jukka Kärkkäinen. Rovaniemen kaupungin tervehdyksen toi apulaiskaupunginjohtaja Matti Ansala LC Rovaniemi/Alakemijoki. Juhlijoita oli lähes sata ympäri Lappia ja Koillismaata. Musiikista vastasi Ronjien ”houseband” Atimas.

LC Rovaniemi/Ronjat presidentin Merja Lämsän perustamiskirjan vastaanottopuheen mukaisesti ”Odotamme innokkaina yhteistyötä sekä paikkakunnan muiden klubien että piirin klubien ja mahdollisen ystävyysklubin kanssa. Yhtä innokkaina odotamme yhteistyötä paikkakunnan muiden sidosryhmien kanssa toteuttaessamme aktiviteettejamme. Todistakoon toimintamme, että LC Rovaniemi/Ronjat on edistyksellinen voima paikkakunnallamme. Osoittakaamme kaikille niille ihmisille, joita kohtaamme, se todellinen tarkoitus, joka meitä ja toimintaamme ohjaa: Me palvelemme.”

Teksti: LC Rovaniemi/Ronjat Merja Lämsä