2. kokous, Pikku-Syöte, Syöte - 19.11.2022

Kauden 2. piirihallituksen kokous pidettiin 19.11.2022 Pikku-Syötteellä Pudasjärvellä. Ennen varsinaisen kokouksen alkamista nautimme maittavan lounaan.

Kokouksen aluksi laulettiin perinteisesti Leijonahenki, jonka jälkeen kokous pidettiin asialistan mukaisessa järjestyksessä kuunnellen kaikkien eri toimialojen ja lohkojen puheenjohtajien puheenvuorot. 1. varapiirikuvernööri ja koulutuskoordinaattori (GLT) Tiina Pesola kertoi mm. huomioitaan klubivierailuista. Klubit ovat erilaisia ja ainutkertaisia, mutta kaikilla on tavoitteena palvelu. Klubit ovat ylpeitä omista palveluistaan ja niissä korostuu paikallisuus. Nykyinen koulutuskoordinaattori kertoi myös koulutuskoordinaattorin vakanssin olevan avoinna ensi kaudelle suositellen tehtävää. Koulutusta liiton puolelta saa runsaasti.

2. varapiirikuvernööri Matti Puolakanaho kertoi Uusia ääniä -aloitteesta. Lapissa on kaksi New Voices -koordinaattoria, jotka ovat Matti Puolakanaho ja Vappu Jokela.

GMT-koordinaattori eli jäsenjohtaja Liisa Isomaa kertoi mm. käynneistään lohkojen kokouksissa sekä myös Rovaniemen ukrainalaispakolaisista, joille yksityishenkilöiden perustama Stand with Ukraina -ryhmä kerää mm. tällä hetkellä talvivaatteita. Leijonat lähtivät tähän mukaan ja klubit on haastettu osallistumaan ukrainalaisten auttamiseen.

GST-koordinaattori Tuomo Romakkaniemi kertoi strategiatyöstä ja sen nykytilanteesta.

Kokouksessa valittiin myös Rauhanjulistekilpailun piirin voittajatyö. Esillä oli kaikki klubien toimittamat työt Rauhanjulistekilpailuun. Äänestyksen tuloksena voittajaksi selviytyi LC Rovaniemi Ounasvaaran tukeman Rantavitikan koulun oppilaan Luisa Eliina Kokkarisen työ, toiseksi tuli LC Pudasjärvi Hilmojen tukeman Syötteen koulun Julia Partalan työ ja kolmanneksi LC Keminmaan Neidonkenkien tukeman Pölhön koulun Adalmina Ronkaisen työ.

Tervetuloa kauden 2022-2023 piirihallituksen toiseen kokoukseen Pikku-Syötteelle, Syötekeskuksentie 126, 93280 Syöte.

Klo 12 on lounas ja klo 13 - 16 varsinainen kokous.
Klo 11.00-11.50 pidetään aikaisempien kuvernöörien tapaaminen.

Ilmoittautumiset 12.11.2022 mennessä piirisihteerille, Anne Sandberg, ansann61@gmail.com.

Lounas ja kahvi 15€. Liitteenä piirihallituksen asialista, josta tarkentuva versio toimitetaan lähempänä kokousta.

Tiedoksi Quest-koulutuksesta:
Lokakuulle 2022 suunniteltu L-piirin Quest-opettajien peruskoulutus jouduttiin peruuttamaan vähäisen osallistujamäärän vuoksi, mutta Quest-verkkokoulutusprojektin työryhmä on päättänyt toteuttaa koulutuksen pilottiryhmänä L-piirin lokakuun Quest-peruskoulutukseen ilmoittautuneille  tammikuussa 2023.

Toivomme laajaa osallistumista piirihallituksen kokoukseen klubeista! Osallistumalla voitte vaikuttaa toimintaan.

Hallituksen puolesta

Anne Sandberg