Lion Portal

Lion Portal -kertausvalmennus 8.10.2024 klo 19.00-20.30

Sijainti: Etävalmennus, Teams

Perusasioita Lion Portaliin kirjautumisesta ja käytöstä klubin perustehtävissä: käyttäjän asetukset ja omat tiedot, klubin tietojen ja jäsenistön hallinta, palveluaktiviteettien ilmoittaminen, laskujen hallinta.

 Valmennus käydään ensisijaisesti sihteeri/klubivirkailijaroolin oikeuksia käyttäen. 

Valmentajina DC Timo Tanskanen ja 1VDG Jari Järvelä https://tinyurl.com/D107-A-LionPortal-kertaus2024
Kokoustunnus: 375 624 361 313 
Valmennuksen kieli on suomi.

Katso lisää: https://jellona.info/tapahtuma/lion-portal-kertaus/
ja https://www.lions.fi/koulutus-1/koulutuskalenteri/lion-portal-kertaus/

* * * * * * *

Lion Portal on käytettävissä. Muista tutustua äskettäin päivitettyihin usein kysyttyihin kysymyksiin, uusiin resursseihin ja nauti tästä parannetusta digitaalisesta kokemuksesta.

Olet saanut sähköpostiisi toimintaohjeet Lion Portaliin kirjautumiseen. Mene Lion account -tilille ja kirjaudu yllä olevan ohjeen mukaisesti.

 Lion Account (lionsclubs.org)

https://www.lionsclubs.org/fi/resources-for-members/digital-products/portal-updates

Suosittelemme lisäämään kirjautumissivun kirjanmerkkeihin, joten sinulla on se kätevästi aina käytössä. Mutta voit aina käyttää sitä myös Lions Internationalin kotisivun kotisivulla olevan "Jäsenkirjautumisen" kautta: https://www.lionsclubs.org/

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä jäsentukeen joko soittamalla numeroon +1 630 468 6900 tai lähettämällä sähköpostia lionssupport@lionsclubs.org.

Opi katsomalla koulutusvideoita

Palvelun raportoimisesta jäsenyyden ja säätiön lahjoitusten hallintaan,  eri aiheisiin liittyvät koulutusvideot auttavat sinua tutustumaan Lion Portalin moniin toimintoihin.

Resurssit

Lion Portal

Tutustu Lion Portal -koulutusvideoihin, mukaan lukien miten jäsenmaksut toimitetaan ja miten palvelusta raportoidaan.

Learn

Pääsy Learn-koulutusresursseihin, ml. miten raportoida koulutuksista.

Insights

Pääsy Insights-koulutusresursseihin, mukaan lukien miten luoda jäsenraportti.

Tarvitsetko apua Lion Portal -alustan käyttämisessä?

Etkö löydä tarvitsemiasi tietoja? Onko sinulla vielä kysyttävää uudesta Lion Portal -alustasta? Ota yhteyttä Jäsenpalvelukeskukseen soittamalla numeroon +1 630 468 6900 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen lionssupport@lionsclubs.org. Palveluajat ovat maanantaista perjantaihin klo 8.00-16.30 (CST).


* * * * * * * *

Valmistaudu uuden jäsenrekisterijärjestelmän Lion Portalin käynnistymiseen. Uuteen järjestelmään vaihtamisessa saattaa esiintyä käyttökatkoja, joten kannattaa tehdä päivitykset ja tarkistaa, että klubin tiedot ovat ajan tasalla MyLCIssä ja MyLion raportoinnit tehty ennen nykyisten sovellusten sulkeutumista. Myös klubin ensi kauden virkailijatiedot on jo mahdollista syöttää MyLCI:iin. MyLion, MyLCI ja Insights eivät ole enää käytettävissä 12.4. eteenpäin.

Muistathan tarkistaa myös ennen muutoksen alkamista, että kaikilla jäsenillä ja erityisesti klubin virkailijoilla on ajantasaiset sähköpostiosoitteet MyLCIssä.

Uuteen järjestelmään siirtymisen jälkeen tulisi varmistaa, että klubin tiedot ovat siirtymänkin jälkeen ajan tasalla. Kotimaisen jäsenrekisterin ja Lion Portalin yhteensopivuus varmistetaan.

Vaiheittainen käyttöönotto Lion Account -tilin käyttäjille

Käyttöönoton suunniteltu aikataulu on maailmanlaajuisesti 15. huhtikuuta - 13. toukokuuta*. Tänä aikana Lion Account -tilin nykyiset käyttäjät saavat sähköpostiviestin, jossa heitä kutsutaan käyttämään uutta Lion Portal -alustaa**. Vaiheittaisella käyttöönotolla varmistetaan, että kansainvälisen järjestön henkilökunta on käytettävissä tarjoamaan parasta mahdollista tukea ja tarjoamaan positiivisen ensikokemuksen. Suomessa arvioitu käyttöönottoaikataulu on toukokuun alussa.

* 11. huhtikuuta asti: MyLion, MyLCI ja Insights jatkavat normaalisti.
* 12. huhtikuuta ja sen jälkeen: MyLion, MyLCI ja Insights eivät ole enää käytettävissä.
* 15. huhtikuuta– 13. toukokuuta: Kutsut käyttää uutta Lion Portal -alustaa lähetetään sähköpostitse nykyisille Lion Account -tilin käyttäjille.

Huomaa: Käyttöoikeudet eivät muutu. Toisin sanoen jäsenet, jotka voivat raportoida palvelusta, lukea jäsentietoja ja käyttää muita keskeisiä toimintoja, voivat tehdä samoin jatkossa.

* 13. toukokuuta ja sen jälkeen: Kaikki jäsenet, jotka yrittävät käyttää aiempia digitaalisia työkaluja, ohjataan automaattisesti uuteen Lion Portaliin.

*Päivämäärät voivat muuttua. Tärkein tavoitteemme on luoda positiivinen kokemus lioneille ja leoille. Jos tuotteen optimaalisen tilan varmistamiseksi tarvitaan pidempi aika, päivämääriä voidaan muuttaa vastaavasti.

**Jos et näe sähköpostiviestiä tavallisessa Saapuneet-kansiossasi, tarkista kaikki roskaposti ja roskapostikansiot ennen kuin otat yhteyttä jäsentukeen.

Huomaa, että uusi Lion Portal vaatii yksilöllisen, jakamattoman sähköpostin, eikä puhelinnumeroita enää tueta kirjautumistunnuksena. Tämän vuoksi on tärkeää, että kaikilla jäsenillä ja erityisesti virkailijoilla on ajantasaiset sähköpostiosoitteet MyLCIssä.

Tietoja ja resursseja

Muista käydä sivustolla lionsclubs.org/portal-updates saadaksesi uusimmat tiedot ja resurssit, mukaan lukien kätevät ohjevideot, joiden avulla pääset uuteen portaaliin, kun olet saanut Lion Portal -kutsun sähköpostitse. Myös Suomen Lions-liiton kotisivuilla pidämme sinut ajan tasalla ja jaamme tarvittavia ohjeita muutokseen liittyen. Löydät useimmin kysytyt kysymykset osoitteesta http://www.lions.fi/lionportal.

ICT-työryhmä valmistelee parhaillaan suomenkielisiä käyttöohjeita uuden järjestelmän käyttöönoton tueksi tärkeimpien tehtävien osalta. Uuden Lion Portalin suomenkieliset käännökset hioutuvat vielä käyttöönottovaiheen jälkeen ensi kauden alkuun mennessä.

Lisätietoja ongelmatilanteissa voit kysyä ICT-työryhmän puheenjohtajalta Markku Patrikaiselta, markku.patrikainen@lions.fi.

Lue lisää Lion Portalista kansainvälisen järjestön sivuilta >>

* * * * * * * * *

LionPortal käynnistyy vaiheittain

Uusi Lion Portal -alusta otetaan käyttöön Suomessa toukokuun alussa. Siirtymän myötä MyLion, MyLCI ja Insights jäävät pois käytöstä 12.4. alkaen.

Käyttöönoton suunniteltu aikataulu on maailmanlaajuisesti 15. huhtikuuta - 13. toukokuuta*. Tänä aikana Lion Account -tilin nykyiset käyttäjät saavat sähköpostiviestin, jossa heitä kutsutaan käyttämään uutta Lion Portal -alustaa**. Vaiheittaisella käyttöönotolla varmistetaan, että kansainvälisen järjestön henkilökunta on käytettävissä tarjoamaan parasta mahdollista tukea ja tarjoamaan positiivisen ensikokemuksen. Suomessa arvioitu käyttöönottoaikataulu on toukokuun alussa.

* 11. huhtikuuta asti: MyLion, MyLCI ja Insights jatkavat normaalisti.
* 12. huhtikuuta ja sen jälkeen: MyLion, MyLCI ja Insights eivät ole enää käytettävissä.
* 15. huhtikuuta– 13. toukokuuta: Kutsut käyttää uutta Lion Portal -alustaa lähetetään sähköpostitse nykyisille Lion Account -tilin käyttäjille.

Huomaa: Käyttöoikeudet eivät muutu. Toisin sanoen jäsenet, jotka voivat raportoida palvelusta, lukea jäsentietoja ja käyttää muita keskeisiä toimintoja, voivat tehdä samoin jatkossa.

* 13. toukokuuta ja sen jälkeen: Kaikki jäsenet, jotka yrittävät käyttää aiempia digitaalisia työkaluja, ohjataan automaattisesti uuteen Lion Portaliin.

*Päivämäärät voivat muuttua. Tärkein tavoitteemme on luoda positiivinen kokemus lioneille ja leoille. Jos tuotteen optimaalisen tilan varmistamiseksi tarvitaan pidempi aika, päivämääriä voidaan muuttaa vastaavasti.

**Jos et näe sähköpostiviestiä tavallisessa Saapuneet-kansiossasi, tarkista kaikki roskaposti ja roskapostikansiot ennen kuin otat yhteyttä jäsentukeen.

Huomaa, että uusi Lion Portal vaatii yksilöllisen, jakamattoman sähköpostin, eikä puhelinnumeroita enää tueta kirjautumistunnuksena. Tämän vuoksi on tärkeää, että kaikilla jäsenillä ja erityisesti virkailijoilla on ajantasaiset sähköpostiosoitteet MyLCIssä.

Lue lisää >>