Kemijärven lionit järjestäneet ukrainalaisille liikuntatapahtumia

2.5.2023

LCIF-APURAHAPROJEKTI - ukrainalaispakolaisten avustusprojekti

Ukrainalaiset jumppaajat ovat ahkerasti jatkaneet harrastustaan LCIF-apurahalla Kemijärvellä. Ilmeistäkin voi päätellä, että he ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa tukeen harrastaa liikuntaa yhdessä.

Lapin, Kuusamon ja Pudasjärven leijonat saivat tammikuussa 2023 lions klubien kansainväliseltä säätiöltä 28000 euron apurahan tällä alueella olevien ukrainalaisten pakolaisten auttamiseen.

Ukrainalaisilla, jotka ovat kokeneet sodan karmean todellisuuden, kärsimykset ja läheisten surulliset kohtalot, on pakolaisuuden myötä edessään uuden elämän rakentaminen vieraassa maassa, kulttuurissa ja kieliympäristössä. L-piirin leijonat tarjoavat apurahalla ukrainalaisille pakolaisille heidän tarpeita ja toiveita kuunnellen monenlaista apua, tavaroiden lisäksi myös harrastusmahdollisuuksia. Harrastustoimintaan osallistuminen lisää ukrainalaisten fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ja samalla antaa mahdollisuuden tutustua suomalaiseen yhteiskuntaan ja paikallisiin ihmisiin. Kotoutumista parhaimmillaan!