L-piirin klubien kesätoimintaa

2.8.2022

Pudasjärven markkinoilla LC Pudasjärven teltalla Ulla-Maija työvuorossa.

Kesän 2022 toimintaa L-piirin klubeissa:

LC Simo vietti lauantaina 2.7.2022 perinteistä koko perheen rantailtaa Simoniemen kalasatamassa. Ohjelmassa oli haitarimusiikkia, yhteislaulua, lasten onnenpyörä ja arvontaa. Myös partiolippukunta Simon Kuutit oli esittelemässä toimintaansa. Myynnissä oli lohikeittoa soppatykistä tarjoiltuna, loimulohta, vohvelikahvia jne. Talkoo tunteja kertyi 185 h. Eka kerran oli lohisoppaa varten soppatykki, josta riitti lähes kaikille vieraille. Lohta meni yht. 100 kg.

LC Sodankylä on avustanut merkittävästi (20T €) esteettömän kalapaikan rakentamiseksi Sodankylään. Presidentti Seppo Törmänen on sopinut päärahoittajan (Sodankylän kunta) kanssa järjestettävästä avajaistilaisuudesta. Näillä tiedoin se olisi tulevan elokuun aikana. Siitä kun sais juttua.

LC Ranua Hei! Meillä Ranualla järjestetään Hillamarkkinat 6. - 7.8.2022 LC Ranuan toimesta. Järjestelyt teettäneet töitä koko kesän. Tapahtumaan odotetaan muutama tuhat henkilöä

LC Kuusamolla on ollut varsin vilkas alkukesä.
- Paikallisen ravintolan kesätapahtuman yhteydessä järjestettiin kengänpotkaisun MM -kisat. Mukana oli 7 leijonaa ja talkootunteja kertyi n. 40. Näkyvyys oli hyvä tapahtuman aikana ja sen jälkeen lehdissä. Tuottoa kertyi n. 170 euroa.
- Kesä-heinäkuun aikana talkoiltiin partiolaisten erämajalle aurinkosähköt ja korjattiin kämppää eri puolilta. Talkootunteja kertyi n. 300 ja osallistui n. 10 leijonaa.

Ohessa lehtijuttu molemmista tapahtumista kuvien kera.

LC Pudasjärvi

LC Pudasjärvellä on ollut tai on seuraavia kesätapahtumia vuonna 2022
- Nuijanluovutus eli hallituksenvaihtotapahtuma 1.7. Tilaisuus pidettiin Virtasten puutarhaterassilla ja läsnä oli enimmillään 11 henkilöä.

- Osallistuimme omalla ständillä Pudasjärven Yrittäjien järjestämille Pudasjärven Markkinoille 8.-9.7. Markkinat on ylivoimaisesti suurin paikkakunnan kesätapahtuma, ja nytkin markkinavieraita oli kahtena päivänä yhteensä arviolta 3.000. Ennakkomarkkinoimme ständillämme tärkeintä varainkeruuaktiviteettiamme eli elokuun viimeisenä lauantaina pidettävää Venetsialaistapahtumaa. Lisäksi myimme markkinoilla Pudasjärvi-isännänviirejä, joita olemme kaupanneet erillisenä aktiviteettina vuosikausia. Kaupaksi meni kolme viiriä. Teimme parhaan kykymme mukaan myös tunnetuksi lionstoimintaa yleisesti mm. jakamalla esitteitä ja jäseneksihakeutumislomakkeita. Nähtäväksi jää tuottiko ponnistelumme tuloksia.

27.8 järjestämme yhteistyössä Pudasjärven Urheilijat ry:n kanssa Venetsialaistapahtuman  Jyrkkäkosken huvikeskuksessa. Tapahtuma on vuoden tärkein varainkeruuprojektimme. Koronan hieman hellitettyä odotamme tapahtumaan 500-700 vierasta. Järjestelyt ovat tällä hetkellä hyvällä mallilla.

LC Aanaar-Inari

Siivosimme 9.-13.6. aikana Inarin kirkonkylän tienvarret roskista. Lisäksi siivosimme Lemmenjoen risteyksen levähdyspaikan ja Inarin ja Solojärven välisen tien pientareet.

LC Rovaniemi/Napapiirin aktiviteetit kesä-elokuun aikana

Klubilaisiamme oli Mäntyvaaran kesäkuun raveissa järjestyksenvalvojana. Klubimme urakoi kesäkuussa Saarenkylässä Kaarina Kosken rantasaunan terassille ikkunaplexit. Urakoimassa oli 3 henkilöä.

Klubimme osallistui Vanttausjärven muikkufestivaaleihin järjestyksenvalvojina 8.-9.7. Mukana oli 5 leijonaa.

Elokuussa, kun koulut alkavat, niin klubimme jäseniä on liikenteen ohjauksessa Syväsenvaaran koululla.

LC Keminmaa

3.7. Keminmaan kunnanviraston alueella lastenkonsertti ja aikuisten konsertti. Leijonat avustivat paikkojen laitossa, paistoivat makkaraa ja ladyt tarjoilivat kahvia ja pullaa.

22.7.-24.7. Keminmaan pitäjäjuhlat Juopperin kartanolla.

Keminmaan leijonat laittoivat perjantaina esiintymislavan, myyntipöydät ja tuolit paikoilleen. Lauantaina liikenteenohjausmerkit ja siimat paikolleen sekä liikenteenohjaus ja avustaminen järjestelyissä, sunnuntaina alueen purkaminen.

26.8.-28.8. Maaseudulta Käsin -messut Louella. Liikenteenohjauksessa 20 leijonaveljeä.

LC Kuusamo/Pohjanakat

Kuusamoon ollaan avaamassa pakolaisten vastaanottokeskusta. Kuusamon SPR on järjestämässä toimintaa ja Pohjanakat ovat osallistuneet heidän järjestämiin koulutuksiin, sekä olleet avustamassa lahjoitustavaroiden vastaanotossa ja asuntojen kunnostamisissa SPR:n apuna.

Tarkoituksena on jatkaa vapaaehtoisina toiminnan alkaessa.

Lisäksi Akat ovat toimineet avustajina vanhuksille ja apua tarvitseville.

Siinäpä Akkojen toimintaa näin alkukaudessa.

LC Rovaniemi/Lainas

Järjestyksen valvontaa ja liikenteenohjausta. Mukana Lapin Ensi- ja turvakodin kesäkimarassa lahjoituksena makkaranpaistoa ja mehutarjoilu.