LC Keminmaa jakoi stipendejä nuorisotyöhön

30.5.2024

Kaikkiaan toistakymmentä yhteisöä pääsi osalliseksi, kun Lions Club Keminmaa jakoi vapaaehtoistyöllä keräämiään varoja stipendeinä keskiviikkona.

Klubi keräsi tulvaveikkausarpajaisilla 3000 euroa myymällä kaikkiaan 1000 arpaa. Stipendirahasto karttui lisäksi paikallisen CityMarketin aulassa sijainneeseen "pyramidiin" kertyneillä pullonpalautusvaroilla.

Stipendeistä 20 jaettiin viidelle eri koululle. Tukea saivat Keminmaan keskuskoulu (4), Pölhön koulu (4), Lassilan koulu (5), Kirkonmäen koulu (5) sekä Keminmaan lukio (2).

Stipendirahastosta pääsivät nauttimaan myös partiotyttölippukunta Kallin Kanervat, suunnistusseura Suunta 2000, Keminmaan Naisvoimistelijat, hiihtäjiä edustava Keminsuun Kisa, jalkapalloseura Keminmaan Pallo, partiopoikalippukunta Keminmaan Kivekkäät, Keminsuun Nuorisoseura sekä lumilautailijoiden Kallin Snowboard Dudes.

LC Keminmaa on aiemmin lahjoittanut 1000 euroa kriisirahastoon sekä 1200 euroa vähävaraisten perheiden tukeen.

Kaikki keskiviikkona jaetut stipendit on kohdistettu Keminmaan ja sen lähialueiden nuorille ja nuorisotyön tukeen.

Stipendit jakoi klubin presidentti Markku Keskimaula yhdessä sihteeri Seppo Suopajärven ja rahastonhoitaja Jouni Jakovlevin sekä Veikko Laakson kanssa.

Teksti ja kuva

ILPO KIURU