LC Pellon leijonat tukeneet ukrainalaispakolaisia

7.6.2023

Pellon leijonat ovat lahjoittaneet LCIF:n apurahoilla tavaroita sekä tukeneet myös erilaisia harrastuksia ja vapaa-ajan toimintoja.

Pellon leijonat viettivät yhdessä ukrainalaisten pakolaisten kanssa aivan ihanan päivän Oranki Artissa ja Naamivaarassa. Trampoliinissa voivat pomppia sekä lapset että aikuiset. Terveellistä ja hauskaa!

Katso lisää kuvia

* * * * * * * *

Lapin, Kuusamon ja Pudasjärven leijonat saivat tammikuussa 2023 Lionsklubien kansainväliseltä säätiöltä (LCIF) 28.000 euron apurahan täällä olevien ukrainalaispakolaisten auttamiseen.

Sodan todellisuuden, kärsimykset ja läheisten surulliset kohtalot kokeneilla ukrainalaisilla on ollut pakolaisuuden myötä edessään uuden elämän rakentaminen vieraassa maassa, kulttuurissa ja kieliympäristössä. Ukrainalaispakolaisille on järjestetty monenlaista apua heidän toiveidensa mukaan. Harrastukset ovat olleet erityisen toivottuja.

Harrastustoimintaan osallistuminen lisää ukrainalaisten fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia sekä antaa mahdollisuuden tutustua suomalaiseen yhteiskuntaan ja paikallisiin ihmisiin. Kotoutumista parhaimmillaan!!