Hyväntekeväisyys-tanssien tuoton lahjoitus

15.12.2023

Rovaniemen alueen Lions Clubit ja Saarenkylän Nuorisoseura ry lahjoittivat syksyllä 14.10.2023 yhteistyössä järjestetyistä Hyväntekeväisyystansseista saadun tuoton MIELI Rovaniemen seudun mielenterveys ry:n nuorten mielenterveystyöhön.

Lahjoitus 3600 € tapahtui tänään 14.12.2023 MIELI Rovaniemen seudun mielenterveys ry:n toimistolla.

Klikkaa ao. otsikkoa, lue ja katso kuvia talkoista ja hyväntekeväisyystansseista

Hyväntekeväisyystanssit 14.10.2023

Lue myös Uusi Rovaniemi -lehdessä 12.10.2023 ollut "lyhennetty" juttu Hyväntekeväisyystansseista pdf:nä, jonka alapuolella juttu kokonaisuudessaan.

Tanssi on lääkettä mielelle ja ruumiille – SaNulla tanssitaan nuorten mielenterveystyön hyväksi!

Tulevana lauantaina 14.10. Rovaniemen lionsklubit yhdessä Saarenkylän Nuorisoseuran kanssa järjestävät Hyväntekeväisyystanssit Sanulla. Hyväntekeväisyyskohteena on Nuorten mielenterveystyö. Yhä useampi nuori kärsii masennusoireista ja syrjäytymisestä. Avun tarve on suuri ja ajoissa vaikuttaminen on tärkeää.

Suomen Lions-liitto ry ja MIELI ry ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on vahvistaa erityisesti nuorten ja heidän vanhempiensa mielenterveyttä ja kriisinkestävyyttä. Tavoitteena on myös lisätä yhteistä vaikuttamistyötä mielenterveysteemoista eri puolilla Suomea. Yhteistyön muotoja voivat olla esimerkiksi paikallisesti järjestetyt vanhempainillat ja vanhemmuuden tukeminen sekä Nuoren mielen ensiapu -koulutusten levittäminen alueen vanhemmille, nuorten kanssa toimiville ammattilaisille ja vapaaehtoisille. Yhtenä tärkeänä tavoitteena on levittää mielenterveystietoa yhteisissä tempauksissa, kuten Maailman mielenterveyspäivänä.

Tanssi itsessään on myös erinomainen keino vahvistaa ruumiillista ja henkistä hyvinvointia. Seuratanssi mahdollistaa luonnollisen tavan lähestyä toista ihmistä musiikin ja liikunnan parissa. Lisäksi tanssi on hyvää aivoliikuntaa ja tarjoaa ehtymättömän mahdollisuuden oppia uutta ja kerrata vanhaa. Monille yksinäislle ihmisille tanssi on hyvin tärkeä keino saada ja kokea läheisyyttä toisen ihmisen kanssa.

Tanssia käytetään itsessään myös masennuksen hoidossa terapiamuotona. Tanssi tuo elämään suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta ja saavutuksia pieninä hallittavina kokonaisuuksina omalla tahdilla. Myös stressitön ympäristö helpottaa ihmisten kohtaamista.

10.10. vietettiin Maailman mielenterveyspäivää.  Tulehan sinäkin osallistumaan tärkeään työhön hyväntekeväisyystanssiemme kautta!