Espoo - Etelä-Suomen Helmi

16.3.2023

Vuosikokousviikonloppuun olemme täällä Espoossa rakentaneet paljon mielenkiintoista ohjelmaa, mutta Espoossa on paljon muutakin nähtävää ja koettavaa, jos mielit jäädä pidemmäksi aikaa.

Seuraavassa muutamia vinkkejä:

Tapiola

Arkkitehtuuria kerrostaloista kulttuurikeskukseen:

Espoon_Tapiola_kesällä.jpg (678×504) (wikimedia.org)

Tapiolassa ovat mielenkiintoiset Viljo Revellin suunnittelemat kerrostalot. Nykypäivän arkkitehtuuria voi ihailla Tapiolan keskustassa, jossa on Espoon kulttuurikeskus. Vieressä oleva Tapiolan keskustan keskusallas ympäristöineen on suurimmaksi osaksi Aarne Ervin suunnittelema.  Aivan keskusaltaan vieressä on myös Ervin suunnittelema iki-ihana hotelli Tapiola Garden, joka on yksi vuosikokouksemme sopimushotelleista.

Jos haluat tyydyttää ostosnälkääsi, on keskustassa myös Kauppakeskus Ainoa, josta löydät kaiken tarvitsemasi ja vähän enemmänkin.

Kauppakeskus AINOA, Espoo - Medialle (ainoatapiola.fi)

Joissakin seuraavista kannattaa ehdottomasti käväistä:

• Näyttelykeskus WeeGee
  • Espoon modernin taiteen museo Emma
  • Espoon kaupungin museo KAMU
  • Gallen-Kallelan museo
  • MuseoLeikki
  • Suomen Luontokeskus Haltia

Tapiolasta on joukkoliikenneyhteydet joka puolelle Espoota ja Helsingin keskustaan pääsee metrolla vartissa.

Leppävaara

Toinen Espoon energinen keskus on Leppävaara, jossa on kauppakeskus Sello 800-paikkaisine elokuvateattereineen. Leppävaara on vehreää aluetta, ja lähellä on koko perheen luontokeskus Elfvik. Leppävaarassa on myös maauimala ja keilahalli.

Leppävaara on pääkaupunkiseudun kolmanneksi suurin risteysasema ja sieltä pääsee nopeasti junalla tai bussilla eri puolille pääkaupunkiseutua.

Keilaniemi

Otaniemen lähellä on Keilaniemi, jossa merenrannalla ovat monien Suomen suurimpien teknologiayritysten kuten esim. Fortumin, Nesteen ja Koneen pääkonttorit. Swing Life Science Centerissä on tällä hetkellä 30 eri yritystä. Näitä voit käydä vaikka kuntolenkillä katsastamassa.

Keilaniemi.jpg (3840×2160) (wikimedia.org)

Hyvää tekemällä liitoon!