Piirihallituksen 1. kokous Kuusamo

Kauden 2024-2025 piirihallitus, kuvasta puuttuu muutama piirihallituksen jäsen

Kauden 2024-2025 piirihallituksen 1. kokous pidettiin Kuusamossa Ravintola Talonpöydän kokoustiloissa. Osallistujia oli ihan mukavasti paikalla, 20 piirihallituksen jäsentä, joista 1 etänä sekä muita läsnäolijoita 4 lionia 2 PDG:tä.

Ennen kokousta Mielenterveyden Keskusliiton valtuuston pj Tarmo Raatikainen alusti Pohjois-Suomen mielenterveysasioista. Hän kertoi omasta toiminnastaan ja taustastaan, kokemuksistaan, lionsien ja Mielenterveyden keskusliiton toiminnan yhteisistä arvoista ja toimintatavoista, Kuusamon Mielenterveyden Tuki ry:stä ja sen toiminnasta, yhteistyömahdollisuuksista järjestöjen välillä, nuorten syrjäytymisestä, Mieli ry:n (yhteistoimintajärjestö) ja Mielenterveyden keskusliiton (potilasjärjestö) eroista ja yhteneväisyyksistä. Tärkeään asiaan keskittyvä esitys herätti vilkasta keskustelua ja ajatuksia itse kullakin.

Uuden kauden piirikuvernööri Jouko Niikkonen avasi kokouksen ja alkuun laulettiin Leijonahenki Veli Pohjosen haitarin säestyksellä.

Kokouksessa käytiin läpi sääntömääräiset asiat sekä edellisen kauden toimintakertomus 2023-2024 Tiina Pesolan kertomana. DG Jouko Niikkonen esitteli kauden 2024-2025 tavoitteitaan, muutama piirihallituksen virka oli edelleen avoinna.

Veijo Nurmikumpu luovutti hopeiset LCIF-tunnustuspinssit Matti Mälkiälle ja Jouko Niikkoselle. Jouko Niikkonen vastaavasti luovutti kultaisen tunnustuspinssin Veijo Nurmikummulle. LCIF helping hands -tunnustus luovutettiin Tiina Pesolalle. Jouni Hilke kehotti osallistumaan Sri Lankan ystävien kaihileikkaus -keräykseen, mikä toteutui.

Kansainvälinen nuorison Talvileiri järjestetään alustavasti 4.-11.1.2026 Oivangin nuorisokeskuksessa Kuusamossa. Pääasiallinen vetovastuu on LC Kuusamolla ja leirin johtajana on lion Jari Jaakkonen.  Perhejakso on ennen leiriä.

Anne Sipola käytti puheenvuoron jäsentoiminnasta (GMT). Tiina Pesola kertoi ”Kutsu lioniksi” -kampanjasta, muusta jäsenhankinnasta ja uusien klubien perustamisesta aikatauluineen. Jouni Hilke kertoi palvelutoiminnasta (GST), palvelutarvekartoittamisesta paikkakunnittain, kumppanuudesta muihin järjestöihin ja yhteisöihin.

Kokouksen päätteeksi uusi kauden 2024-2025 piirihallitus kokoontui ulos yhteisvalokuvaan ja aurinkoinen sää lämmittikin kuvattavia piirihallituksen jäseniä.

Kokouskutsu

Hyvät piirihallituksen jäsenet ja klubit

Kutsu kauden 1. piirihallituksen kokoukseen Kuusamoon Ravintola Talonpöydän kokoustiloihin Joukamontie 30 (vesitornin alla) .
Pysäköintitilaa löytyy vesitornin edustan pysäköintipaikoista.

Tässä kokouksen asialista.

Ilmoittautumiset alla olevalla linkillä sunnuntaina 1.9. mennessä. Ruokailumaksu 18€ maksettava 3.9. mennessä piirin tilille Lions L-piiri FI09 5640 0220 0649 06

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen

Kokoukseen voi osallistua myös etäyhteydellä:

Linkki etäyhteydelle:
Lion 107L kokous
Please join my meeting from your computer, tablet or smartphone.

You can also dial in using your phone.
Access Code: 845-034-837
Finland: +358 923 17 0556
- One-touch: tel:+358923170556,,845034837#

Get the app now and be ready when your first meeting starts:

Päivän kulku

10 - 11 PDG-tapaaminen
11 - 12 Lounas
12 - 16 Kokous (kokouskahvit noin klo 14.00)

Normaali buffet-ruokailu
Kokouskahvi / tee sekä makea kahvileipä.

Muistathan ilmoittaa ruoka-aine allergiat ilmoittautumisen yhteydessä.

Olette lämpimästi tervetulleita!

Jouko Niikkonen