1. kokous Posio

Eilen lauantaina 2.9. oli Posiolla Himmerki lomakeskuksessa LC Lapin piirin piirihallituksen tämän toimintakauden ensimmäinen kokous. Piirikuvernööri Tiina Pesola veti toimintakautensa ensimmäisen hallituksen. Virallisia jäseniä oli paikalla 17 ja yhteensä osallistujia 34.

Piirissä toimii 36 klubia ja nuorten Leo klubia viritellään Rovaniemelle. Puheenvuoroissa nousi esille yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen. Lohkojen puheenjohtajat olivat kiinnostuneita klubien ilmapiiristä. Mitä mukavampaa kokoontumisissa on, niin se kiinnostaa myös mukaan uusia jäseniä. Heidän saaminen olikin yksi yleinen huolenaihe.

Todettiin naisten tuoneen uutta virtaa monien klubien toimintaan, kun suuri osa klubeista on jo ns. yhteisklubeja.

Kuusamossa oli lioneitten organisoimana kudottu villasukkia Ukrainan sotilaille ja haastettiin myös muita klubeja ottamaan esimerkkiä. Eräänä toiminnan tunnuslauseena todettiin Me välitämme, me palvelemme, me saamme aikaan!

Valtakunnallisesti todettiin lioneitten olevan Suomen merkityksellisin auttaja.

Teksti: Heimo Turunen, LC Pudasjärvi

L-piirin lionit!

Tervetuloa kauden ensimmäiseen piirihallituksen kokoukseen Posiolle Lomakeskus Himmerkiin 2.9.2023 klo 12 - 16. Paikalla myös kansainvälinen johtaja Pirkko Vihavainen sekä liiton puheenjohtaja Mika Pirttivaara.

Ennen varsinaista piirihallituksen kokousta on tarjolla lounas klo 11-12. Lounaan hinta on 18,50 euroa sisältäen kokouskahvit.

Lounas maksetaan piirin tilille FI09 5640 0220 0649 06 etukäteen ilmoittautumisen yhteydessä. Viestikenttään osallistujien nimi/nimet.

Ilmoittautuminen alla olevan Ilmoittaudu tästä -painikkeen kautta

sunnuntai-iltaan 27.8.2023 mennessä.

Kimppakyytejä voi kysellä piirihallituksen whatsapp-ryhmässä.

Samassa paikassa klo 10-11 järjestetään PDG-tapaaminen ja illalla on LC Posion 60-vuotisjuhla, johon ilmoittautumiset erikseen presidentti Matti Mälkiälle, matti.malkia@lions.fi.

Ohessa piirihallituksen kokouksen asialista.

Iloisiin tapaamisiin mahtavassa ympäristössä!